FAQ
Vanliga frågor
- Jag har en fråga om en produkt, mått, specifikation eller dylikt?
Svar: Uppgifterna står oftast i produktbeskrivningen men saknas något så ställ en fråga till info@a-ljus.se
Vi hjälper gärna till.
- Jag har lagt en order men inte fått någon orderbekräftelse?
Svar: Avvakta någon dag annars kontakta oss. Orderbekräftelse ska gå ut automatiskt om du fyllt i en korrekt e-postadress.
Vi får felmeddelande om så är fallet och åtgärdar så snart som möjligt.
- Jag undrar vart mitt paket tagit vägen?
Svar: Vi skickar de flesta paket med Schenker och meddelar sändnings ID till dig så snart paketet skickas via e-post.
Vill du spåra ditt paket så gå till https://www.dbschenker.com/ klicka på ”spåra gods” och skriv in det 10-siffriga ID som du fått i ditt email.
Här kan du se exakt vart ditt paket är. Fungerar inte detta eller om du har andra frågor gällande din sändning så kontakta oss på info@a-ljus.se
- Jag provar att ringa men får inget svar?
Svar: Vi är både en e-handel och en fysisk butik och ibland har vi så mycket kunder i butiken att vi inte hinner svara i telefonen.
Skriv gärna ett e-postmeddelande i så fall. Vi försöker svara på alla email på morgonen innan butiken öppnar.
- Jag har beställt något litet och tycker frakten blir förhållandevis dyr?
Svar: Om varans värde inte är för högt och storleken på den beställda varan tillåter att den kan skickas som brev så gör vi det.
Detta kan du som kund tyvärr inte välja utan är något som vi måste avgöra från fall till fall. Detta beror på Postens måttkrav på ett postbrev.